söndag, mars 02, 2008

Surfsäsongspremiär!

Nu är det äntligen mars och vår och därför får man väl säga att det var premiär (för mig) på den nya surfsäsongen idag. Visserligen har jag varit ute en gång tidigare i år (16 jan), men eftersom det ännu inte hade hunnit bli vinter vid det tillfället så jag räknar den till förra säsongen. Nu kanske vän av ordning lite syrligt påpekar att det i år faktiskt aldrig var vinter i Skåne och därför länkar jag till Sydsvenskans stornyhet om att vi numer har en femte årstid i landets sydligaste landskap.

Jaha och hur var surfet då? Stillades abstinensen av att fara fram över vågorna med drömmande blick och saltvattenläckande näsa? Jotack, det var helt OK. När jag kom ut till Habo Ljung blåste det redan friskt och 4.7:an riggades upp. Visserligen var det ganska byigt, som det ofta är dagen efter ett stort oväder, men bra tryck i seglet hela tiden och tidvis mer än så. Efter ca 3 timmar ökande vinden ännu mer och eftersom jag inte har något mindre segel så fick det bli att packa ihop och åka hem.

Inga kommentarer: