söndag, juni 14, 2009

Junisurf

Tro't eller ej, men jag var faktiskt ute och drog några repor i Klagan idag. Visserligen krävdes största seglet (NP V8 8.0) och dito bräda (Fanatic Stingray 150) i min surfgarderob, men det var bra med fart ända tills vinden mojnade och tills slut gav upp straxt efter kl 15. Fick en trevlig pratstund med den notoriske söndagssurfaren Marek (han surfar verkligen varje söndag!) där diskussionerna gick på djupet om NeilPrydes cambersegel (främst hans RS Slalom 7.2 och mitt V8) och vilka master man borde stoppa dessa två. Han verkade lite imponerad över av vilka farter som jag tidvis fick upp min 135 liters jätteplanka (72 cm bred) till jämfört med hans ca 100 liters slalombräda (ca 60 cm bred), men vi kom överens om att det var de extra 0.8 kvm jag hade på mitt segel som gjorde skillnaden ...

2 kommentarer:

Lennart sa...

Å hur hårt pumpade Du däcket ??

NLC sa...

ca 73 kilo tror jag...