måndag, juli 20, 2009

Slagregnssurf

Var ute i Klagan en sväng efter kvällsmaten idag. När jag kom dit blåste det "lagom", men började småregna samtidigt som jag lastade ut segel och master på gräset. Precis när jag tänkte ta ur brädan öppnade sig himlen och regnet började vräka ner. Istället för att börja rigga, hoppade jag in i första bästa dörr (de blev vänster bak). Blixten gick mellan moln och mark och vinden ryckte och ruskade i bilen.

Plötsligt slutade dock regnet. Men samtidigt försvann även och vinden. Luktade bomkörning lång väg så jag började packa ihop de blöta seglen igen när vindmätaren sakta visa roligare siffor igen och efter en snabbriggning var jag ute på vattnet med 5.7 och halvdåligt tryck. Det blev dock bättre och efter ett tag var det alldeles för bra, regnet kom och det var samma väder som en timma tidigare, fast utan åska denna gång.

Eftersom klockan ju närmade sig åtta bestämde jag mig för det fick vara nog så och samtidigt som jag började rigga av och plocka ihop såg jag hur de tappra med 4.7 och mindre låg i det stormpiskade vattnet. Väl hemma kikade jag på Drogdens vindmätare



Verkar som om jag iaf lyckades pricka dagens vindspik :-)

1 kommentar:

Sven Wennerström sa...

Besök av ett litet cumulonimbus :-)